Dilluns de vaga al metro de Barcelona amb aturades parcials per l'amiant
De 6.00 a 10.00 i de 16.00 a 20.00 circularan un 40% dels trens, i de 21.35 a 23.35, només un 20%
- TEMA:
- ECONOMIA DE BUTXACA

TMB considera que els serveis mínims són insuficients i demana que es facin servir altres mitjans
Els treballadors del metro de Barcelona han confirmat una altra jornada de vaga per dilluns vinent en protesta per la gestió de la direcció de l'empresa pública en la crisi de l'amiant.
Les aturades de quatre hores seran al matí, de 6.00 a 10.00, i a la tarda i nit, de 16.00 a 20.00 i de 21.35 a 23.35.
En hora punta, els serveis mínims decretats són d'un 40%, mentre que en hora vall, a la nit, es reduiran a un 20%.

Els serveis mínims marcats pel Departament de Treball de la Generalitat seran els mateixos que en l'última jornada de vaga, el dilluns 8 d'abril.
Aquell dia es van haver d'aplicar regulacions als accessos de diferents estacions del tram central de la línia 5, com Diagonal i Sagrera, a causa d'unes grans aglomeracions de passatgers a les andanes que arribaven a ser perilloses per a la seguretat.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) considera que un 40% en hora punta i un 20% en hora vall tornarà a ser insuficient per absorbir la demanda normal de transport d'un dia feiner a la capital catalana.

De fet, el 20% a última hora de la nit és tan baix que els trens circularan segons un horari publicat al web de la companyia pública, ja que hi haurà esperes que arribaran a superar els 60 minuts en algunes línies.
En vista d'aquesta situació, TMB recomana als passatgers buscar mitjans de desplaçament alternatius.
La de dilluns que ve serà la cinquena jornada de vaga parcial al metro des de començament d'any.

L'empresa de transports està prenent mostres d'aire i de materials sòlids i, a més, d'exàmens de salut a més d'un miler de treballadors.
Les accions s'engloben en la partida de 6,4 milons d'euros que el metro ha destinat al desamiantatge de la xarxa.
Ben aviat es licitaran els concursos per retirar l'amiant dels vagons, una feina que trigarà tres anys a fer-se.

També s'ha posat en marxa un altre concurs per retirar el fibrociment de les cambres tècniques del metro.
Per Setmana Santa, ja es van retirar les planxes de fibrociment que recobrien el sostre de l'estació de La Verneda.
- ARXIVAT A:
- ECONOMIA DE BUTXACA MOBILITAT
NOTÍCIES RELACIONADES
* Dades de les últimes 48h
